Adverteren op uw
eigen bedrijfsnaam
Voorkom dat de concurrentie uw klanten inpikt

Als ondernemer weet u hoe belangrijk het is om uw concurrentie een stap voor te blijven. Als u al bekend bent met Google Ads, weet u dat het een krachtig platform is om uw producten te promoten en bovenaan de zoekresultaten van Google te verschijnen. Wat u misschien nog niet weet, is dat het voor elke professionele organisatie raadzaam is om op uw eigen bedrijfsnaam te adverteren. Zelfs als u nog geen gebruik maakt van Google Ads, is het de moeite waard om te overwegen. Het adverteren op uw eigen bedrijfsnaam is een aanrader voor elke professionele organisatie, en hier hoeven absoluut geen hoge kosten tegenover te staan.

Voorkom dat concurrerende advertenties uw klanten bereiken


Er zijn verschillende redenen om binnen Google Ads op uw eigen bedrijfsnaam te adverteren. Een van de belangrijkste redenen is om te voorkomen dat uw klanten worden ingepikt door uw concurrentie. Als succesvolle organisatie is het namelijk goed mogelijk dat uw belangrijkste concurrenten adverteren op uw bedrijfsnaam, of dit in de toekomst zullen gaan doen. Dit veroorzaakt het probleem dat wanneer een (potentiële) klant binnen Google op zoek is naar uw bedrijfsnaam, hij als eerste zoekresultaten de advertenties van de concurrent ziet. Hierdoor zal de klant mogelijk op de website van de concurrent belanden, waarna hij of zij deze partij kan overwegen tijdens het aankoopproces.

Dit is te voorkomen door te adverteren op uw eigen bedrijfsnaam. Doordat het uw eigen bedrijfsnaam betreft, zal uw kwaliteitsscore binnen Google Ads erg hoog zijn, waardoor u tegenover lage kosten (soms zelf enkele centen per klik) bovenaan staat in Google. Dit komt omdat Google de meest relevante advertenties bovenaan wilt plaatsen. Uw concurrent zal hierdoor veel meer kosten maken, terwijl deze niet of amper op de eerste positie zal worden geplaatst. Dit maakt het adverteren voor hem totaal niet interessant. U verkleint zodoende de kans dat concurrenten uw klanten kunnen bereiken via betaalde advertenties.

Voorbeeld advertentie

Maximaliseer de controle over uw zoekopdracht


Door te adverteren met Google Ads, is het mogelijk om de advertentie volledig in te richten zoals u deze wilt hebben. Natuurlijk toont Google zoals gewoonlijk variaties van de ingestelde advertentie, maar u heeft hier alsnog zelf veel invloed op. Dit in tegenstelling tot de organische resultaten, waar Google zelf veel meer invloed op heeft.

Door zelf een advertentie samen te stellen is het bijvoorbeeld mogelijk om uw belangrijkste producten of diensten direct uit te lichten, uw telefoonnummer te tonen, uw unieke selling points te promoten en om direct een contactformulier te plaatsen bij de advertentie. Daarnaast kunt u zelf bepalen op welke pagina de klant terecht komt wanneer er op de advertentie wordt geklikt. Hierdoor zorgt u ervoor dat uw klanten veel gemakkelijker de informatie vinden die ze nodig hebben.

Verhoog uw zichtbaarheid


Tot slot draagt het adverteren op uw eigen bedrijfsnaam bij aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van uw merk. Wanneer potentiële klanten uw bedrijfsnaam in de zoekresultaten zien, versterkt dit de herkenning en het vertrouwen in uw bedrijf. Wanneer u adverteert op uw eigen bedrijfsnaam, zult u altijd zichtbaar zijn.

Adverteert u nog niet op uw bedrijfsnaam?


Als u nog niet adverteert op uw eigen bedrijfsnaam, is het de moeite waard om hierin te investeren. Onze SEA-specialisten kunnen u helpen om tegen zo laag mogelijke advertentiekosten bovenaan in Google te komen en daar te blijven. Wacht niet langer en benut het potentieel van adverteren op uw eigen bedrijfsnaam.

Door: Full House / 13 juli 2023

Ook op uw eigen bedrijfsnaam adverteren?

 

Vul uw gegevens in en we nemen snel contact met u op.